Διάσημες τηλεοπτικές παραγωγές στην υπηρεσία των escape rooms
Η ραγδαία και σίγουρα θεαματική εξάπλωση της φήμης των escape rooms στην Αμερική, τα τελευταία χρόνια, δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από τα λαγωνικά μεγάλων εταιρειών παραγωγής τηλεοπτικών σειρών όπως είναι η HBO, που έχει μέχρι σήμερα συστήσει παγκοσμίως φοβερά hits στους απανταχού fans των τηλεοπτικών σειρών. Παραγωγές, λοιπόν, όπως το Veep, το Silicon Valley και το Game of Thrones που έχουν αγαπηθεί όσο λίγες από τους junkies των TV σίριαλς, μεταφέρθηκαν τον Μάρτιο του 2017, για τις ανάγκες του κινηματογραφικού και μουσικού φεστιβάλ South by Southewest, στο Τέξας, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους μέσα στους οποίους κλείνονταν ομάδες παιχτών οι οποίοι καλούνταν στη συνέχεια να αποδράσουν, έχοντας στη διάθεσή τους μόλις 45 λεπτά. Τα δωμάτια επικοινωνούσαν μεταξύ τους με τέτοιο τρόπο, ώστε δεν μπορούσες να περάσεις στο επόμενο εάν πρώτα δεν είχες ξεκλειδώσει την πόρτα του προηγούμενου.
Φυσικά, τις καλύτερες εντυπώσεις του κοινού συγκέντρωσε το θεματικό δωμάτιο που ήταν αφιερωμένο στο Game of Thrones και το οποίο σε μετέφερε στο παγωμένο και καλυμμένο από χιόνι Castle Black, με τέτοια ακρίβεια και λεπτομέρεια που ένιωθες ότι θα συναντούσες πραγματικά, ακόμα και τον John Snow πάνω στο άλογο. Αυτό που παραμένει αξιοσημείωτο είναι, ο αριθμός των ανθρώπων που πέρασαν από αυτά τα δωμάτια μέσα σε τρεις ημέρες και που ξεπέρασε τους 1.500.
Λίγες ημέρες αργότερα, τα δωμάτια ταξίδεψαν μέχρι το UCLA, στο πλαίσιο ενός ακόμα φεστιβάλ, του UCLA Geek Week. Τα εισιτήρια μπορεί μέσα σε μερικές ώρες να έγιναν sold out, ωστόσο αυτοί που δεν στάθηκαν τυχεροί, αρκέστηκαν σε μερικές selfies πάνω στον σιδερένιο θρόνο-υπερπαραγωγή του Game of Thrones, πιστό αντίγραφο του γνωστού Iron Throne.
Βέβαια, πριν ακόμα αποφασίσει η HBO να εκμεταλλευτεί εμπορικά την δυναμική της βιομηχανίας των escape rooms, κάποια διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα χρησιμοποιήσαν την ιδέα της απόδρασης από δωμάτια, σχεδιάζοντας διαδραστικά παιχνίδια στα οποία οι παίκτες live επιχειρούσαν να εξέλθουν από ένα ή περισσότερα δωμάτια κερδίζοντας σημαντικά χρηματικά έπαθλα. Τα δημοφιλέστερα TV shows που στηρίχτηκαν στην εν λόγω φιλοσοφία, δημιουργώντας μάλιστα και τεράστιες λίστες αναμονής για τους υποψήφιους συμμετέχοντες, είναι το «Fort Boyard» (γαλλικό τηλεοπτικό παιχνίδι που παρουσιάστηκε και στη χώρα μας από τον Χρήστο Φερεντίνο την περίοδο 2004-2008) και το δημοφιλές, κυρίως στο βρετανικό κοινό, «The Crystal Maze». Ειδικότερα, το Fort Boyard, που ξεκίνησε από την Γαλλία το 1990 – και συνεχίζει ακόμα και σήμερα να προβάλλεται εκεί- εξελισσόταν σε ένα κάστρο του 18ου αιώνα, σε μία βραχονησίδα στη μέση του Ατλαντικού, όπου πέντε παίκτες περνούσαν από σκληρές και έξυπνες δοκιμασίες προκειμένου ένας από αυτούς να κερδίσει το χρηματικό βραβείο. Το παιχνίδι προβλήθηκε σε πολλές και διαφορετικές χώρες, από την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Τσεχία και την Φιλανδία μέχρι τις Η.Π.Α και τον Καναδά, γνωρίζοντας στις περισσότερες, τουλάχιστον, από αυτές τεράστια επιτυχία. Αλλά και σε Κίνα, Ιαπωνία και Ινδονησία στήθηκαν αντίστοιχες παραγωγές, σε διαφορετικές ωστόσο παραλλαγές του γνωστού παιχνιδιού.
Όσον αφορά στο θρυλικό «The Crystal Maze», πρόκειται μακράν για το πιο cool τηλεοπτικό παιχνίδι περιπέτειας και απόδρασης που άφησε εποχή στην Μεγάλη Βρετανία, στις αρχές των 90’s, και που πρόσφατα ανακοινώθηκε πως πρόκειται να επιστρέψει με νέο κύκλο, στις μικρές οθόνες των Βρετανών. Στη χώρα μας, έφτασε στα μέσα της δεκαετίας του ’90 με τον τίτλο «Κρυστάλλινος Κόσμος». Ξεκίνησε, μάλιστα, από τον παλιό ΣΚΑΙ και συνέχισε στο STAR, βάζοντας στα σαλόνια μας, τα πρωινά του Σαββάτου, τον αμίμητο Richard O’ Brien, τον καραφλό παρουσιαστή με την χαρακτηριστική spooky φυσιογνωμία.
Το παιχνίδι, για να θυμούνται οι παλιοί και για να μαθαίνουν οι καινούργιοι, είχε ως εξής: Έξι παίκτες, τρεις άντρες, τρεις γυναίκες, περνούσαν διάφορες δοκιμασίες μέσα από τέσσερις ζώνες, αντίστοιχες με τα σημερινά δωμάτια απόδρασης, με στόχο να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερους κρυστάλλους. Οι ζώνες αυτές ήταν: Η ζώνη των Αζτέκων, η Βιομηχανική ζώνη, η Μεσαιωνική και η Φουτουριστική ζώνη. Στο τέλος κάθε παιχνιδιού, οι συμμετέχοντες έμπαιναν σε έναν κρυστάλλινο θόλο και ανάλογα με τους κρυστάλλους που είχαν συγκεντρώσει από κάθε ζώνη κέρδιζαν και τον αντίστοιχο χρόνο για να προλάβουν να μαζέψουν 100 χρυσά χαρτάκια και να παραλάβουν το μεγάλο έπαθλο.
Η έκταση που είχε χρησιμοποιηθεί για να στηθεί το παιχνίδι, καταλάμβανε περίπου το εμβαδόν δύο ποδοσφαιρικών γηπέδων, ενώ το κόστος για τα σκηνικά είχε ξεπεράσει τις 200.000 αγγλικές λίρες. Βέβαια οι υπεύθυνοι του Channel 4, έτριβαν τα χέρια τους από ικανοποίηση κάθε φορά που λάμβαναν τα ποσοστά τηλεθέασης. Πάνω από 6 εκατομμύρια τηλεθεατές συντονίζονταν κάθε φορά με το Crystal Maze, σημειώνοντας ρεκόρ τηλεθεάσεων μεταξύ των τηλεοπτικών βρετανικών παιχνιδιών.
Στη χώρα μας, το παιχνίδι εξ’ αιτίας της θεαματικής ανταπόκρισής του από το κοινό, κυκλοφόρησε και σε επιτραπέζιο από την MB games. Μπορεί πια να μην το συναντά κανείς στα μαγαζιά, όμως εκείνοι που τότε το αγόρασαν και κατάφεραν μέχρι και σήμερα να το διασώσουν από τη φθορά του χρόνου, έχουν κάθε λόγο να νιώθουν χαρούμενοι γιατί κρατούν στα χέρια τους, πια, ένα συλλεκτικό κομμάτι.